2011-10-14

Praktiiiiiiiiiiiiik :D

Hejsansvejsan :)
jag vet att jag är så seg på att skriva, men nu äre ju så att har haft fullt upp med att hinna umgås med mina vänner eftersom att jag i måndags natt åkte till arlanda och tog flyget till Tyskland för att mönstra på en båt så får ni stå ut men att de blir segt ibland ;)
men men, nu när jag väl bloggar så kan jag ju faktiskt bjuda på lite bilder sådär :) och lite text om vad vi har gjort :)
vi börjar från början :)
Tisdag; japp, klockan 03.45 ringde klockan, klockan 04,30 va de dags att åka till arlanda för klockan 09.05 gick flyget till Hamburg - Tyskland när vi väl landat i tyskland blev det en timmes resande till kiel där det blev några timmar på hotell och klockan 19 nånting kom taxin och hämta oss för att köra oss till bulkbåten som skulle ta oss ut till clipper sola. väl på båten packade vi upp och bäddade sen va de dags att sova :)
Onsdag; onsdagen var inte så populär om jag får säga det ;) onsdag morgon hade vi precis kommit ut ur kiel kanalen och var ute på öppet hav, blev riktigt god frukost klockan halv 8 och sen va de dags att ta sig upp på bryggan och få nå häfte om säkerheten och sånt ombord på båten, och då va de dags att gå ner till hytten och läsa igenom papperna ALLT på engelska haha :P efter att vi läst igenom häften så råkade vi somna båda två, och när vi vaknade va vi fruktansvärt godis sugna så vi gick till slabben och hämtade chocklad och nötter vilket slutade med att ingen av oss lyckades behålla frukosten, de va dags för att beställa dejt med herr ulrik och så va de igång ..... sjösjuka. -.- . när vi vaknade igen vid lunch så hann vi bara ner till messen och lägga mat på tallriken och ställa in den i kylskåpet sen va de dags att dejta igen, och de kan jag säga, det är jävligt roligt att börja glida iväg på golvet när man spyr ;) lite så där av en utmaning, haha ;D fast som tur va blev vi bättre under kvällen och fick i oss lite mat :)
Torsdag; ja på torsdagen så mådde jag riktigt bra, men kan de bero på att vi låg ankrade utanför Rotterdam? ;) hmm? så de blev göra klart alla frågorna i de där säkerhets häftet och sen plugga :) och det var riktigt mumma med mat under torsdagen ;)
Fredag, vi ligger kvar utanför Rotterdams kust och väntar på order om att få komma in till hamn och börja lossa, vilket är ganska skönt för vi slipper vara sjösjuka iaf ;) idag fick vi lite mer gjort så vi har vare ute och städat och även målat lite gran idag :) och jag fick se ett havsdjur, fråga mig inte vad jag såg, för jag såg bara någon svart ryggfena ovanför vatten ytan, det kan ha varit en jätte stor fisk, hahha ;)
kvällen tillbringade jag och alice ute och titta på båtarna som står ankrade runt om oss ;) så nu ska jag och alice träna lite och sen slå på en film, ska ju endå upp i morgon bitti klockan kvart över 7 i morgon bitti :)
så nu får ni ha de så bra så lägger jag upp lite bilder senare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar